Flyttproffs?

Har jag några rutinerade flyttare där ute bland mina läsare? Jag behöver nämligen HJÄLP. Jag ska anlita stora starka flyttkarlar som bär ut mina möbler och fraktar dem till Stockholm. Jag har hittat en firma men glömde att fråga dem lite saker och nu har de helgstängt såklart. Så jag frågar er:

-Måste jag köpa svepplast/presenning för dyra pengar och svepa in min soffa och säng i så att de inte skadas eller blir smutsiga i flytten?

Vem vet något om detta? Ingen av de jag har konsulterat tycks ha en aning. Och jag kan inte hålla mig till på måndag med att få veta. Om jag betalar över 8000 kronor (varför är det så SJUKT dyrt att flytta?!), borde det då inte ingå lite plast? Eller?

SVAAAAAARAAAAA, Någon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kände mig för övrigt väldigt malplacerad på Bauhaus i dag där jag gick och letade efter plast. Alla händiga medelålders män i snickarbyxor kastade långa blickar på mig och undrade vad jag gjorde där. Det slutade med att jag köpte en tejprulle.
En tejprulle. Ja, ni förstår ju själva.


I'm so very Bauhaus!


Kommentarer
Postat av: Anonym

8000kr?! Jag hade gjort det för 4

2009-10-24 @ 21:22:57
Postat av: Mallan

Exakt min tanke: 8000!? Det låter ju helt jävla orimligt.

2009-10-25 @ 21:33:12
URL: http://schjukt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback