Gute love

SOS Gute har äntligen börjat. Och ja, jag är partisk eftersom

1. Min gamla vän Charlie plus några nyare vänner; Tove, Rickard, Nisse, ingår i produktionsteamet
2. Jag tillbringade hela sommaren på Gotland och med andra ord känner igen händelserna och har haft nästintill dagligt kontakt med vissa av brandmännen och poliserna.
3. Gotland är mitt andra hem, världens vackraste plats och att sommarbilderna därifrån gör att det värker i hela mig. Av lycka.

Men även om man bortser från denna partiskhet så tycker jag att SOS Gute är det mest fantastiska programmet. Halvnakna badande brandmän, spännande bränder, olyckor och fulla, pinsamma stockholmare. "Jag är i Båstad!" skrålar till exempel en ung herre i kvällens avsnitt, som ni hittar HÄR!

En bild på Charlie vid vår strandbod på Fårö får representera min kärlek till Gutegänget. Fina, fina Charlie. (Som för tillfället befinner sig i Mexico och filmar Paradise Hotel. Avis, jag? Nä, nä...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback