Varning utfärdas

Det ekologiska caféet EVOLET (klicka för hemsidan) i Sundsvall fick tydligen högsta betyg i Sundsvalls Tidning. Det säger mer om tidningens recensent än om caféet.

De har en meny med betoning på mackor av olika slag. "Varma, kalla, grillade, vegetariska och matiga" som de själva uttrycker det. Problemet är bara att man inte får beställa de här smarriga mackorna. I alla fall inte om man vill ha dem till lunch, vilket man ofta vill med sådana mackor.

- En varm macka med rostbiff och haloumi, tack.
- Nej, det går inte. Vi hinner inte göra mackor på lunchen.
- Men ni har dem ju på menyn?
- Ja men mellan 11 och 14 gör vi inga mackor.

Är det inte det löjligaste ni har hört?
Ett café med massa goda lunchmackor som man inte får köpa under vissa tider. Idiotiskt. Första gången jag var där (under lunchtid) skulle jag bara ha en smoothie. Trodde jag ja.

- Vi hinner inte göra smoothie på lunchen.
- Nehä, okej... En apelsinjuice då?
- Tja, njaaa.... hrrmmm.... jo men okeeej då det kan jag väl göra en.

Tack snälla, liksom.
Och i går (nej jag går inte dit frivilligt utan på grund av grupptryck) beställde jag en latte. Den kom en kvart senare. (Cred till servitören dock som bjöd på en småkaka som kompensation.)

Kommentarer
Postat av: Linnea

fan va cp! vad kunde dom göra då? som att säga i en bar att man inte har tid att göra drinkar. flasköl till alla mellen 11 och 2!

Hahahahaha

2009-11-03 @ 13:32:13
URL: http://hedeborg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback