Copycat

I våras köpte Frida en rutig kjol från Åhléns för 199 kronor. Jag hittade samma kjol på rea i juni och köpte en likadan. För 99 kronor.

I juli hittade jag en orange blommig kjol på Indiska för 129 kronor. Häromdagen visar det sig att Frida har köpt en likadan i juni. För 299 kronor.

Så ni förstår förstås att när vi i fredags befann oss på Monki, där de reade ut en rosa kjol med fåglar som Frida har, var jag tvungen att slå till. Fridas pris: 300 kronor. Mitt pris: 20 (!) kronor.

Min nya hobby? Att medvetet och omedvetet köpa likadana kjolar som Frida. Fast mycket, mycket billigare. Det fina i kråksången är att vi egentligen har helt olika klädstil.

Frida i kjol ett:


Jag i kjol ett: (Foto: My Ulvander)


Kjol två:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback